onsdag 3 juni 2009

Som julafton

Just avslutat pluggandet för idag, det tar tid... Borde egentligen göra mer, har ett engelska "tal" imorgon som jag inte ens börjat skriva på ännu. Så får väl skjuta på det också, har då två eng tal kvar :S Känns inge bra det här...

Forspaddling idag på gympan, så kul! Men det blåste rejält plus att det var kallt. Det skojigaste var ju i slutet då vi fick åka i forsen, UTAN kajakerna :) Lite kallt vatten, men annars var det okej. Johan (vår lärare) verkade till och med glad idag! Han pratade ju trevligt till mig idag, vet inte vad som hänt... Sedan tillbaka till skolan där det visade sig att vi visst skulle ha hunnit ätit lunch, men hade tagit med mig kall, hemgjord pizza *mums* och en termos varmt te, vilket var det smartaste jag gjort på ett tag ;) Hade inga andra lektioner på hela dagen eftersom det var sp-dag och hela eftermiddagen satt vi på föreläsning (eller ca 2 timmar). Det var Mietek Grocher, en man som överlevt förintelsen, som var och berättade om sitt liv. Det var så "bra" men hemskt. Allt blir så annorlunda när det man hör är någons minnen, något som verkligen hänt. Det är ju lika hemskt att tex läsa samma sak men just att höra det, alla känslor som finns i orden han säger. Det var gripande... Köpte även en bok han skrivit, med mer detaljer och fler händelser än dem han berättade om under de 2 timmarna idag. Får den imorgon, ska bli intressant att läsa :)

Är glad! Känner mig som en liten unge på julafton, och det är ju bra eller? Mina tankar och mitt humör är verkligen som en berg-och-dal-bana, och just nu är jag på en av topparna :) Det är egentligen helt sjukt vad det kan ändras fort. Alla mina tankar och "problem" kan vara helt olika från dag till dag. Och, ja... Vet ju vad det beror på, men vill inte ha det så. Men, men, ska vara glad för och ta vara på den lilla "toppen" jag befinner mig på för tillfället :)

Oj just det, får ju inte glömma bort. Idag fyller denna lilla filur 22 (?). Tror jag, har inte riktigt fått klarhet i hur det ligger till ännu ^^ Men han lät då glad när vi pratade :)

Men nu ska jag sova, eller ge det ett försök i alla fall. Om jag inte fastnar i den nya, sliskiga, romanen jag nyss börjat i ;)

Oh this ain't supposed to happen to me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar