tisdag 10 november 2009

The week

Tänkte det var på tiden att uppdatera lite här igen :)

Kom hem från Grekland förra söndagen, har haft det så sjukt, extremt bra! Landade på Arlanda vid 5 på morgonen och sedan åkte vi hem. Jag fick köra från Hedemora och hem, tror nästan jag halvsov ^^ mamma sov då i alla fall när jag körde, det var lugnt och skönt :) Kom hem vid 9 på morgonen och blev väckt vid 2 på eftermiddagen... Var fortfarande ap-trött och mådde bara illa.

Skön vecka, sovmorgon 3 dagar av 5 och torsdagen var a happy day! Vet inte vad det var men blev bara flum-trött, trotts att jag var i skolan (brukar vara hemma på torsdagar). Flummade igenom svenskan då jag blev totalt överkörd (ville ha debatt, alla andra tal). Ljudet har inte fungerat på min mobil på typ över 2 månader. Så hände miraklet; jag tappade den i golvet så batteri och allt flög, men när jag sedan satte på den funkade ljudet igen!!! :) Efter svenskan satt jag och försökte desperat plugga in lite samhällskunskap eftersom jag och Olivia hade seminarium på eftermiddagen.. Vi skulle prata om en film vi sett (Darwins nightmare/Darwins mardröm) och sedan utgå från en massa olika teorier och modeller vi fått häfte på. Häftet var svårläst och jag hade endast läst det 1-2 ggr. Till slut gav jag upp och tänkte; "det får fan gå hur som helst, orkar inte bry mig mer"! Hade så seminariet, kändes som om det bara var Olivia som pratade och jag typ endast upprepade det hon sa... Men orkade inte bry mig, var fortfarande flumm-flumm :) Till min lycka ringde mobilen 2 ggr under seminariet (Björn vart dock inte lika glad ^^) och ljudet funkade fortfarande! Sen gjorde det ju inte så mycket att det var Tume som ringde heller ... Inte lika kul sen när jag försökte ringa tillbaka och hans mobil var av, men men. Dansade sen på kvällen, gick bättre än vad jag trodde och till min och Emmas lycka kunde vi få skjuts hem från Borlänge :) Väl hemma så ser jag att jag fått ett MVG på seminariet!!!
Oh happy day!

Orkar inte säga så mycket mer nu...
Kan lägga till att julstämningen börjat infinna sig, så kul med snö förra veckan :) Och så var det fars dag i söndags som firades med kladdkaka och te, muuuums ;)

Ska nog skriva mitt svenska tal nu.

I need no permission

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar