tisdag 7 april 2009

Är du lycklig?

Dom ringde aldrig igår, lycklig!!!
(Ni som inte fattar lägg er inte i, antingen har ni inte med det att göra eller så har jag inte hunnit/velat/fått tillfälle att berätta det ännu...)

Är i början av en förkylning, så nu blir det långa byxor igen, halsdukar och en massa varmt te :) Inget ont som inte har något gott med sig, eller? Ska nästan bli skönt, kan kanske vara hemma någon dag också och sova ;) Men till Påsk måste jag bli frisk för då blir det fjällen en hel vecka, jippie!

Kom att fundera på här om dagen; vad är lycka?
Är du lycklig just nu? Varför?
Vissa dagar kan man säga att man är lycklig och nästa dag kan man vara helt nere. Varför? Kan det vara så stor skillnad på dagarna? Hur kan små saker förgylla eller förstöra en hel dag? Detta är väl egentligen typiska "i-lands problem" men jag bara undrar... Men vad är lycka? Lycka måste ju kunna vara så mycket eftersom man kan bli glad över så många olika saker. Är sakerna man blir glad över alltså lycka? Eller är lycka bara en känsla? Är lycka helt enkelt inget som "finns" utan något vi bara upplever, något vi tror finns? Hmm...

Om det är något jag älskar så är det att tänka och fundera på saker och ting, men ibland kan jag bli helt tokig på det. Finns så många frågor som inte har något svar, så många frågor man aldrig kan få besvarade...

Aja, måste avbryta tankarna och återvända till verkligheten...

My arms will hold you

1 kommentar:

  1. Det är väl inte ett i-lands problem. Det är väl snarare så att vi "måste" ha andra saker för att känna oss lyckliga än folk i t.ex. u-länder. Jag tro lycka är något individuellt. Något som gör mig glad och positiv. Det kan vara små saker som bara gör att livet flyter på lite lättare.
    Det finns mycket som gör en lycklig. Men det är oftast dom små sakerna som man inte tänker på som gör mest i längden tror jag.

    Ha det bra! =)

    SvaraRadera